Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
646
BLOG

Różowe schody - Część I

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 15


RÓŻOWE SCHODY - część pierwsza


16 Stycznia 2016 zamknąłem książkę KSIĄŻĘ ZAUŁKA. Około 6 miesięcy ją pisałem.
Teraz przygotowuję się do napisania książki pt. RÓŻOWE SCHODY.
A już mam w perspektywie następne tytuły: SYBERYJSKIE OSY i NUTA W PERLE.

Wszystkim Czytelnikom dziękuję jako autor, że czasem wstąpicie tutaj...
do Klubu Literackiego Biały Blues Poezji

 

Zygmunt Jan Prusiński


WIERSZE KTÓRE TWORZĘ...

Jeśli to dar to nie dziękuję
jeśli ktoś z przodków był poetą
to też mu nie dziękuję,
wystarczająco poznałem trud powstawania wierszy -
opisywać codzienność nie jest łatwo.

Kojarzę leśną ścieżkę
cnotliwość jak kwiaty lnu błękitom sprzyjają,
nie widzę człowieka.

Ale to ścieżka ma przyjaciół po dwu stronach drzew -
i to są tendencje dla mnie bliższe
od mijających ludzi na betonowych chodnikach.

Jedyny powód to ty Panno M.
kontynuuję ten różowy zapis by się zmieścić w wierszu,
złożyć hołd przyrodzie w stylu pocieszenia
za miłość w której rozpalam instynkt odnowy
w boskiej obsadzie ról -
jakby ów intymny świat był ważniejszy od spowiedzi.

Bądź jaśniejsza -
odbieraj słowa rzeczywiste z uczuć drzew
i z tej ścieżki po której idę do ciebie.

20.1.2016 - Ustka
Środa 13:28

 


POJMOWANIE MIŁOŚCI

Motto: Pojmowanie miłości to jak te różowe schody.
I popatrz Margot jak ja trafiłem... Teraz jestem
w twej głębi, nieodzowny - wręcz szczęśliwy
!


Co jeszcze mogę by być rzeczowy
w takim dniu najzwyklejszym,
otoczony twoją troską nie tylko w nocy.

Na parapecie śnieg leży
od drugiej strony od wewnątrz
świąteczne wystrojenie,
i ten obraz wiszący który nie ma
zapisanego autora - (wędkarz nad wodą),
na czarnym tiulu zawiesiłaś bombki
śmieje się styczniowy czas...

Nie wystarczy tylko marzyć
a dać z siebie codzienne prezenty,
ogłaszam twe racje w tkliwej przestrzeni.

Przyglądam się gitarze
od twojego wyjazdu nie zagrałem,
chyba tęskni zabrzmieć balladą
szukam treści o wstydliwej panience
w wierzbach osłonie - cicho zbliżę
poszczególne w akordach elementy,
nakarmię się tobą w poezji.

21.1.2016 - Ustka
Czwartek 6:07

 


ZNACZĄCY KRĄG W PURPURZE ODCIEŃ

Motto: "Miłość Twoja mnie opromienia
i osładza każdą chwilę
."
- Margot Bene -


Kiedy noc w udziale zaszczytu nie wątpi
bo jesteś błogosławiona i niezastąpiona
podpowiada mi krzak agrestu i poziomek leśnych
o doskonałości w czym od lipca jestem spleciony liryką
i muzyką wobec przeżyć w akcie purpurowych brzmień...

Zakładasz sukienkę na okazję by iść ze mną
tam gdzie siostry brzozy wtajemniczają intymny zasięg -
segregacja jak w bibliotece można sięgnąć po książkę
przeczytać wiersze o miłości pisarki do poety.

I niech tak zostanie trwałym odcieniem purpury
względnością powracających żurawi domalowanych -
a sosny nad morzem nie próżnują w kręgu znaczącym.

25.1.2016 - Ustka
Poniedziałek 8:48

 

Cytat Margot Bene

"Bardzo szczególny to wiersz (Znaczący krąg w purpurze odcień), charakterystyczny dla
Zygmunta Prusińskiego, ale jak cała jego twórczość nie dla każdego przystępny.
Bardzo wyrafinowany w tym szczególnym dziele tworzenia jakim jest jego poezja.
Dziękuję Ci za to małe arcydzieło."  25.1.2016 - 9:48

 

WOJOWNIK W TRAKCIE SPACERU...

Motto: "Cały czas odkąd wyjechałam
zamartwiam się o Wojownika,
że nie ma go kto zabawiać,
ale wkrótce to się zmieni
."
- Margot Bene -


Nic mu się nie dzieje choć mógłby
pomerdać jak ogonkiem
w pobliżu twych nóg rozegrać
kuszące zamiary - wówczas człowiek
byłby nastrojony i przyrodę wchłaniać.

Dziękuję że nie udajesz wszak
namiętność twoją znam
od pierwszego lipcowego wieczoru
kiedy przyjechałaś czynna w epoce -
od tej pory zbierasz ze mnie owoce.

Dbasz o mnie jak nikt -
jesteś kobietą tak namacalną
skupiam się rzeźbiąc z tobą noce
odkrywam nie wymuszone pożądanie
to rzadki zabieg miłości wciąż rozkwitający.

Czy wiesz że z Wojownikiem rozmawiam
choćby na spacerze jak ostatnio
że w piątek przyjeżdżasz spragniona
by go przytulić i rozesłać wieści
do Pana Boga i do kilku jego aniołów?

- Zastanawiam się jakie kwiaty kupić...

26.1.2016 - Ustka
Wtorek 4:00

 


OPLATAM CZYNNIKI PIERWSZE

Motto: Staram się ciebie zaskoczyć
takim swoim Romantyzmem,
bo to ważne w miłości iść
ze mną razem, nawet dalej
...


Zapach mój znasz i wiatry morskie
opierasz się na mój sposób
by czuć mnie w łóżku
czynię te zabiegi
jest w tobie
dźwięczniej aniżeli
ptak zaśpiewuje swoje
poranne intencje skupienia
niezależnie sączymy intymne źródła.

Nowy rok dopiero się zaczął ospały
oplatam czynniki zaskoczenia
uwielbiasz manowce
te wibracje
skądś
rozpędzona tłem
otwierasz swoją nagość
nie ma żadnych przeszkód bym
językiem ognia odrabiał zaległości.

Jest przystań na powonienie powrotów
rozgłasza ona stabilną ciszę wiatru
rozkręca się rytm w rękach
i ta moja męskość
napuszona
odrywa brzegi
spływa ciepło w toni
wówczas odlatujesz w inny stan
zaplątana całkowicie w pajęczynie miłości.

27.1.2016 - Ustka
Środa 6:42

 


OPLATAM CZYNNIKI WRZECIONAMI

Urok kawalera we mnie trwa
osładzam ci tygodnie wierszami
jesteś tam Panno M. od poniedziałku
i w następne dni czułością wpierw
by skończyć każdy wiersz
optymalną zachętą.

Całujesz mnie z podróży
jesteś w doskonałej kondycji
modlę się po swojemu w poezji
niech ten rok jak i każdy następny
koralikami w morskiej fali nam świeci.

Odbieraj ze mnie iskrzące pożądania
uciech za dnia w darze kochania
niech brzmią akcentem świtu
pieszczot nigdy za wiele -

poziomkę w usta
...ci wkładam!

28.1.2016 - Ustka
Czwartek 01:26


Cytat Margot Bene

"Kolejny wiersz Zygmunta Prusińskiego (Oplatam czynniki pierwsze), to utwór szczególny w harmonii rytmu a treść nasączona tym intymnym pięknem jakim jest subtelna erotyka, powoduje, że czytając ten wiersz znajdujemy się w kręgu fascynacji poety - rzadki to dar takiej narracji." 27.1.2016 - 10:32

 

POZA TYM...

Dzwonisz do mnie codziennie
po kilka razy by się dowiedzieć
o rzeczach pnących jak bluszcz -
a u mnie jest tyle wolnego miejsca
zmieści się twoje wierne uczucie
i ta mądrość kobieca poukładana.

Nie przyjedziesz w piątek jak zakładałaś
ni w sobotę zmieniając plan - dopiero
we wtorek taki masz zamiar; 2 lutego
mam czekać na peronie w Słupsku
a tam cały mój scenariusz powitania.

Miniony dzień był słoneczny
a silny wiatr od morza wiał
szeptały poniekąd mewy na dachu
srebrzyła się myśl na podwórku
tak zwyczajnie wir głodu
rozkręcał o tobie same przypadki.

Rozkołysany przez wiatr
całuję twoje piersi - i nie tylko
posiadasz tyle rzeczy nadzwyczajnych
iż muszę poukładać to wszystko
w książce którą dla ciebie piszę.

29.1.2016 - Ustka
Piątek 01:38

 


W ODSTĘPACH CZASU

Możliwość spojrzenia w lustro
zahaczyć o gałązkę akacji
wytworzyć podniecenie
niech spływają słowa
i dojrzewają echem
w cieniutkiej
mgle.

Zapach rannej intencji
wytwarza się magia
nagiej odwilży
okrążam
cykl
mieszczę
swoje dłonie
pośród twoich ud
rozszerzasz powoli nogi.

I na tej stacji zostanę dłużej
tam odkryję nowe wątki
nie będziesz biedna
umiem kobietę
rozkochać
w akacjach snu
a kiedy przejdzie stan
gorący na niższą bo tak działa

- pójdziemy na spacer Aleją Solidarności.

1.2.2016 - Ustka
Poniedziałek 5:30

 


OTWARTA PRZESTRZEŃ

Motto: "Bo nocy samotnych
niewiele już zostało
."
- Margot Bene -


Nowiny o termin powrotu
bym ponownie mógł cię zagłaskać
w sferze miłości.

Ciągle mi mało -
nie wypełniłem do końca
płomieni w tobie
musi być otwarta przestrzeń!

Potrafię z niczego uspokoić rumieńce
wszak jesteś wyjątkowa -
podoba mi się ta aksamitność
z dodatkiem czułości
po obydwóch stronach.

Jest coś ujmującego nad strumieniem
możliwy udział przenoszenia
w wyborze kochania pod wierzbami
czy w morskich gaikach -
tyle motyli odwiedzają róże
- szept wiatru nie błądzi...

Więc pozwól iskrzyć nad urwiskami
niech sosny szlachetne płodzą żywicę
a ode mnie masz czyste uczucie
w bieli tańczących w lesie mgły
wytopię w tobie jaskrawość
na pocieszenie bujnego ciała -
w każdy dzień i w każdą noc.

2.2.2016 - Ustka
Wtorek 01:48

 


ZAWIESZONE SŁOWA MIŁOŚCI

Nie bledną choć są zapisane
w ubiegłym roku kędy zwiastunem się stały
dla życia wiecznego w przyrodzie.

Obłoki mają powroty jak pory roku
rozmawiamy o szczęściu -
budujemy rękami i myślami
- stworzyć swoiste ogrody w sobie.

I jest ponętność i pojętność
na rozbiegu łąk czerwcowych
odwracasz się przede mną czy dogonię
twe blaski w lustrach tajemnic -
rozkosznie zmieniam okoliczności.

W balecie słonecznych dni
gdzie próżność jest znikoma
zajęty będę nad rzeźbą kobiety -
właśnie tę zasadniczą z naukami
która prowadzi ze mną od lipca
dialog z książek pisarza z Ustki.

Z biegiem lat namaluję obraz
dziewczyny o imieniu Margot z Avinion...

2.2.2016 - Ustka
Wtorek 03:33

 


POWITANIE

Po kilku tygodniach zawita Margot
na peronie w Słupsku
mam czekać z kwiatami.
To będzie symfonia grana na fagocie
od zaraz wezmę się za nią
niczym kogucik...
Planuję noce z aniołami - to taki
scenariusz wyostrzony w okrasie
niczym brzytwa.
W dębowym lesie poczytam jej wiersze
choć nie ma ptaków co najwyżej wróble.

Zaskocz mnie metafizyką słów
niech szeleści powiew...
Całość zgram poczujesz ten zwiastun -
miłością ogarnę intymną spowiedź.

3.2.2016 - Ustka
Środa 12:05

 


NABUCCO, PRZERYWANE CISZĄ NENUFARÓW

Opera przed nami
terminu nie znam ledwie przyjechała
to widowisko mam obejrzeć.

Mam swoiste opery w leśnych ostępach
tak jakby tworzyły się akty
przerywane ciszą nenufarów.

Zaprowadzę ją tam by sposobić
wrażliwość i tak spojoną muzyką.

Muzyka nie tylko jest w moich rękach
ale w głowie i w głosie...

- Balladą dotykam korzenie
i ciebie dotykam jakbyś na to czekała.

Wieczorowo ubrana cekinami świecisz
sposobisz we mnie ciągłe granie
nie tylko na biodrach gdy tańczę
na wybranej nocnej ścieżce.

5.2.2016 - Ustka
Piątek 9:40


*Ps. Tytuł wiersza autorstwa Margot Bene

 


ROZDZIAŁY

Motto: 16 stycznia zamknąłem książkę,
a 7 lutego odbyła się uroczystość na plaży
.


Twoja inicjatywa - kobiecy instynkt
spędzić chwile na kamieniach,
kupiłaś wino (Varna 1444)
oczyszczaliśmy poniekąd wartkość uczuć.

Tuliłaś mnie jakbyś miesiąc przed nami
chciała dzisiaj nadrobić - ustępowałem,
wyraźnie wpajałem sobie
że ta dziewczyna jest prawdziwa!

Opijaliśmy książkę "Książę zaułka" -
choć wiał silny wiatr dotrwaliśmy
śród kamieni pomiędzy molem a plażą,
jednak skwarnie w środku było.

Te rozdziały mają sens i w życiu -
opisuję je starannie datami
tudzież rzeczy nadzwyczajne,
ukrywa się w szczelinach uroczystość.


A teraz przed nami "Różowe schody",
pójdziemy nimi do końca pójdziemy...

11.2.2016 - Ustka
Czwartek 7:28

 


____________Z okazji Dnia Kobiet 8 Marca 2016 roku, życzę Ci Margot przeżyć

tyle ze mną bez opamiętania w mym temperamencie o romantycznym aspekcie

w krainie Poezji !

_____________________________Margot Bene odpowiedziała:

"Takich życzeń nigdy i od nikogo nie dostałam, to są życzenia które wszechświat zachwycą i wszystko co wokół istnieje.
Ja mówię skromnie Dziękuję
."

Bydgoszcz. 6.03.2016 - 10:28

___________________________________________

 

 Zygmunt Jan Prusiński


URODZINY SYNA KTÓREGO NIE ZNAM

Marcinowi Zygmuntowi Prusińskiemu


To nie jest karuzela w chmurach
to nie tętent koni wypuszczonych
po kocich łbach - pamiętam dzieciństwo
na wiedeńskich obrazach
kiedy do czterech lat byłem z nim.

Wczoraj miał urodziny Margot
jest już dorosłym mężczyzną
może założył rodzinę o której nie wiem -
sam nie wiem gdzie w ogóle jest...

To moje osobiste skrawki -
zdrapuję je z tych obrazów jako ojciec
ukrywam to co bolesne na przekór
przestałem płakać w ciszy
gdzie czasem rzeczny zakręt rzeki.

Czy wie on o mnie że w Ustce
z ciężarem jakby odkupienie
w cieniu drzew zakładam okulary
by na chwilę zatrzymać czas?


Przez ponad dwadzieścia jeden lat
nie otrzymywałem od jego matki zdjęć.

- Jak go rozpoznać że to mój syn
gdybyśmy się mijali na chodniku?

22.1.2016 - Ustka
Piątek 5:49


Dopisek

Moja córka Amelia z wizytą w Wiedniu, i mój syn Marcin Zygmunt Prusiński; dzisiaj jego urodziny, 26 lat skończył...

21 Stycznia 2016 r.

http://photos.nasza-klasa.pl/22077582/523/main/5c485b6dba.jpeg


______________zdjęcia

Mój syn Marcin Zygmunt Prusiński, ur. 21 Stycznia 1990 roku w Wiedniu

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12565509_1003002423105645_6876805280872717147_n.jpg?oh=1883e19b4ef0480808c0835e2df6b039&oe=572C3D7D

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12540959_1003002866438934_8241041691508401371_n.jpg?oh=31b8c085bd0da49f66e30eb6c1c80d61&oe=5731A04C

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12540593_1003003403105547_1313114875880637688_n.jpg?oh=1b10b6b6ce2a2fe62a2d19e01c7798c4&oe=57419A5E


_____________________________________________

 

Zygmunt Jan Prusiński


KWIATY NA DZIEŃ KOBIET DLA MARGOT

Nie musisz się martwić
wiem że to szczególny dzień
więc idę poszukać gdzie kwiaty rosną.

Cieniem się zasłaniam
nie wiem czy to mój a może twój -
zrosły ze sobą te dwa cienie od trzynastego lipca.

Jestem spokojny o urok
jaki napędzasz każdego dnia
rozumiesz mnie doskonale - dlaczego
przeskakuję przez płoty do zacnych ogrodów.

Na pewno się śmiejesz ze mnie
gdzie kwiaty znajdę o tej porze -
a ja wierzę że z któryś aniołów podpowie
będę jego rękę widział jak dobry drogowskaz.

A jeśli ich nie znajdę bo ktoś mnie ubiegł
może taki podobny do mnie - niezłomny
- nie może być drugi jak ja Zygmunt
to nastroję gitarę i ci pod balkonem zaśpiewam.

Popilnuję twego snu na tych poduszkach
naga pachniesz lepsza od kwiatów!


8.3.2016 - Ustka
Wtorek 02:28


___________________



Cytat Margot Bene

"Jakże piękne te kwiaty z Twojego wiersza (Kwiaty na dzień kobiet dla Margot) zrywane tam, gdzie drogowskazem jest ręka anioła. Kolor ich nieodgadniony skąpany w błękicie. Jestem zwyczajnie szczęśliwa za te strofy poezji dla mnie."

Bydgoszcz. 8.03.2016 - 9:21 

Zobacz galerię zdjęć:

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura