Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
533
BLOG

Kochanka księżyca - Część IV

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 1

ZYGMUNT JAN PRUSIŃSKI i EWA PRUSIŃSKA



KOCHANKA KSIĘŻYCA  
- część czwarta








Zygmunt Jan Prusiński


ROMANTYK JEST GŁODNY


Niewiele jest sensu
chciałbym by z tej miłości
wyrastały góry wysokie
a ty wciąż mnie spragniona
szukała mojej ręki.

I nic by się nie stało
dotknąć głodnego romantyka
wprowadzić kilka słów
z wiersza który napisałaś
z woli źródlanych pragnień.

Chodź Ewo na pastwiska
rozpalimy ognisko
ze słońcem porozmawiasz
kartofle się upieką
posilimy się naturą wedle wzoru
szampańskich uciech.

Kartofle i szampan
i twoja wesoła sukienka
taneczny balet – aż niebo
nie może się nadziwić...

Przecież to nie jest tak trudne !



6.6.2014 - Ustka
Piątek 5:51





Zygmunt Jan Prusiński


WILGOTNE MIEJSCA W JAŁMUŻNIE CHŁODZENIA


Odpieram ataki na piaskowy seks
pośród padalców, motyli i mew
by nie ogrzewać nikogo z tej okazji,
wolę napisać o ważce poemat.

Niech wam się tak nie zdaje
że możecie skinąć palcem
i do nóg przypłynie błazen
tracąc w kontaktach na wadze.

Nie każdy mężczyzna jest łasy
na kokieterię i pokazania tyłka,
wolę nauczyć się filozofii
książka nigdy nie jest wrogiem.

Uciekajcie ode mnie osy -
seks dla mnie to z ukochaną
właśnie czekam na nią,
za kilka dni przyjedzie.



6.6.2014 - Ustka
Piątek 15:30







Zygmunt Jan Prusiński


CHCE ZOSTAĆ ŻONĄ POETY


Wymagania ma spore
a jednak ma słabość do mnie
tak to czuję kiedy jest ze mną.

Ubieram wierszami jej ciało
każde słowo to dźwięk dzwonów.

Rozpostarta jak czysta wolność
piję w niej nektar z róż -
jestem wówczas różowy.

Widzę ją na tarasie – ogród pachnie.

A ona zamienia się w miłosny poemat.



7.6.2014 - Ustka
Sobota 10:02





Zygmunt Jan Prusiński


PIERŚCIONEK ZARĘCZYNOWY Z WROCŁAWIA


Taka powinna być niedziela
zadbana przez ciebie
bym ten ranek spożył z darem życia.

Mam ograniczenia
nie dlatego że nie mam wolności
ale zaprzysiężenie jest tym co przysięga żołnierza.

Złożyłem ją (28 Marca 2013)
kiedy na twój palec zakładałem pierścionek zaręczynowy
w Galerii Dominikańskiej u jubilera.

Pierwszy raz kupiłem kobiecie pierścionek
tym bardziej zobowiązuje być uczciwym -
a kiedy nim nie byłem !

Konserwatysta ma zasady
głębokie przekonania -
wrósł w wartościach jak to drzewo na wzgórzu.

Niedziela ze mną
w buszu ramion przytulony
by miłość nie była krzakiem pospolitej zdrady.

Pamiętaj Ewo że Bóg nasz wspólny
widział te zaręczyny i słyszał
co sobie powiedzieliśmy wobec siebie -

pamiętaj o tym !



8.6.2014 - Ustka
Niedziela 7:17







Zygmunt Jan Prusiński


ŚNIŁAŚ MI SIĘ NA PLAŻY


Warto było przyjść
żeby sen w nagrodę przeżyć
popołudniowy -
tyle miesięcy bez snu
człowiek jest taki ubogi.

Zasnąłem na plaży
(chyba nie opuściłaś mnie myślami)
przyjąłem je po godzinie drugiej
morze cicho głaskało ląd
a ja cię w śnie kochałem.

- Czy pisać dalej Ewo ?

Wiersz może być krótki
jak niedzielny sen
z ważnym epizodem.



8.6.2014 - Ustka
Niedziela 15:37





Zygmunt Jan Prusiński


WPISANA WE MNIE


Ogrody zawsze mają urok
nawet jak są osamotnione.

Werbuję w strofach twego księżyca
zapisy o mnie w twoich wierszach.

I jest jakiś początek – trzymasz
owoc w ręku bym się posilił...


Biblijna Ewa postąpiła tak samo

- zakwitła miłość w ogrodzie.


9.6.2014 - Ustka
Poniedziałek 9:43







Zygmunt Jan Prusiński


GAWRONOWY TELEGRAM


Potencjał jak żółty kolor na mapie
kierujesz oczy ku Północy -
czujesz inne życie z Zygmuntem
będzie z nim tyle atrakcji.

Potrafi zagrać i zaśpiewać „Tango Milonga”
jest szybszy od myśli – wkuwa
same niespodzianki – ostentacyjnie
przynosi mi codziennie kwiaty.

Romantyczny wariat obezwładnia mnie
kiedy pieści tak dokładnie zaczynając od stóp.

Ma tyle wyobraźni – wiadomo jest poetą
i zauważyłam że rozmawia z drzewami.

- I jak go nie kochać...


11.6.2014 - Ustka
Środa 5:12






Zygmunt Jan Prusiński


SZCZELINA MIŁOŚCI


Zaspakajasz głód powszedni
oddana moim wiosnom
potrafisz ująć
wyraźnym szeptem.

Zachęcasz bym ozdobił
słoneczne pasmo
pocałunki nie zwalniają tempa -
to samo się tworzy
ten letni przyczółek
z garbem wyrośniętej leszczyny.

Czy dźwięczny ułamek
zaczerpniętego porostu
do momentu jesiennego jęku
gdy żołędzie opuszczą dąb
- chciwy jam dotrwam
by w zimowy ranek
karmić łabędzie nad morzem.



12.6.2014 - Ustka
Czwartek 12:06







Zygmunt Jan Prusiński


TAK MAMY MAŁO ZDJĘĆ RAZEM


Oglądam albumy
przyjemność do powrotów
kiedy byłaś odwieczną chwałą miłości.

Jest w tym seans życia
choć czas pędzi swoim szlakiem
zawsze do przodu – nigdy się nie cofa.

Utwierdzony dowód -
nikt nam tego nie odbierze
tylko zastanawia mnie że tak mało mamy

zdjęć razem...



14.6.2014 - Ustka
Sobota 17:56





Zygmunt Jan Prusiński


PODSZEPTY W TRAKCIE NALOTU NIETOPERZY


Ostentacyjnie w ograniczonym poście
pozbywam się złudzeń – na czworaka chodzę
można i tak by niebo spadło na mnie.

W objęciu wzrokiem to co osiągnąłem
nie pamiętam wszystkiego aczkolwiek wiodę
przyziemskie zaklęcia o miłości.

W eleganckim stylu wybieram słowne róże
jakby te ogrody same mnie zapraszały
bym tam spoczął i toczył myśli.

To nie jest łatwo pisać o niej kolorem zieleni
stalówki się łamią w korzeniach tajemnic
wytryska z nich źródło pragnienia.

Wiem że dzisiaj czerwcowa niedziela
więc pójdę o zachodzie w trakcie nalotu
by podsłuchać podszepty nietoperzy.

Może będziesz obecna...



15.6.2014 - Ustka
Niedziela 8:26

_______________________________


Piotr Chruśliński

Antologia PAPILARNE LINIE PIÓRA


Niedawno wróciłem z poczty gdzie odebrałem niesamowity prezent jakim była kolejna książka stworzona przez wyjątkową osobę jaką jest Pani Krystyna Wajda. Całość jest po prostu imponująca w swoim kształcie, zawartości jak i charakterze. Oniemiałem z wrażenia i mówiąc wprost... Szczęka mi opadła do ziemi już po samym przekartkowaniu całości. Nie wiem co powiedzieć? Podziękowania to za mało... Zawsze miałem dużo do powiedzenia ale nie tym razem. Tym razem to wszystko mnie po prostu przerosło i to w każdym możliwym wymiarze. I tym duchowym, i tym mentalnym i tym zwyczajnym człowieczym czyli czytelniczym... Przyznam się, że nie spodziewałem się antologii w takiej formie, to było, jest i chyba na zawsze pozostanie we mnie jako coś, co nigdy się nie wydarzyło, bo wydarzyć się nie mogło... Chyba tylko we śnie... Naprawdę nie wiem co powiedzieć? Dziękuję Wam wszystkim moim wspaniałym przyjaciołom, wspaniałym i szlachetnym ludziom, wspaniałym pisarzom, przede wszystkim za to, że udowodniliście mi, że to co robiłem przez te wszystkie lata, to w co wierzyłem, nie było tylko snem jakiegoś szaleńca ale działo się naprawdę tu i teraz...

Dziękuję za wszystkie piękne słowa jakie mogłem nie tylko przeczytać, ale i w pewien sposób doświadczyć przez te wszystkie lata znajomości z Wami, znajomości bardzo bogatej, takiej której próżno szukać w życiu, takiej która pojawia się czasami gdzieś między bajkami i snem... Jeszcze raz bardzo dziękuję Wam wszystkim za wyjątkowo ciepłe słowa pod moim adresem, ale mimo wszystko chyba nie w pełni na nie zasłużyłem i są chyba troszeczkę na wyrost... Bardzo dziękuję... Przepraszam, że dzisiaj powiedziałem tylko tyle, to stanowczo za mało i obiecuję że powiem coś jeszcze, ale następnym razem... Dzisiaj mnie zamurowało i słowa nie mogę już wydobyć z siebie... Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za pamięć, za wielkie serca, za wszystko co dostałem od losu, bo bez Was na pewno moje życie nie byłoby takie jakie jest teraz. Kłaniam się więc raz jeszcze w podziękowaniach najniżej jak mogę, usta zamykam, a oczy otwieram na nocną lekturę... DZIĘKUJĘ

Świdwin. 17.07.2014




 

Krystyna Wajda Horodko

Antologia PAPILARNE LINIE PIÓRA

Udostępniajcie proszę...

Słowo od Piotra Chruślińskiego - ośmioletniego redaktora Serwisu Literackiego Knowacz, twórczość dwudziestu dziewięciu autorów - zarówno poezja jak i proza, treści przeplatane autorskimi notami, fotografiami autorów i innymi zdjęciami naznaczonymi sentymentem, gość szczególny antologii i jej poezja - Marta Rakowska, uzdolniona, młoda osoba, która w wieku 19 lat pokonana przez białaczkę musiała odejść do wieczności /wiersze dedykowane jej mamie - p. Małgorzacie Mazur, "Peterowe echa" - kolejny rozdział antologii, a w nim skrawek historii napisany piórem Jurka Granowskiego oraz serdeczne przesłania autorów, których adresatem jest Piotr Chruśliński, rozdział "Jednym głosem" - szczegóły poniżej, na końcowych kartach - słowo od wydawcy.

ZAPRASZAMY DO LEKTURY - całe 274 strony Książka dostępna w sklepie na: www.krywaj.pl

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.737430189652585.1073741984.508747619187511&type=3


_____________________________



Premiera Antologii "Papilarne linie pióra" w Lublinie, połączona ze spotkaniem autorskim Mariusza Bobera.


Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie
ul. Dolna Panny Marii 3


Sobota. 19.07.2014
godz. 17:00

Organizatorzy:

Anna Maria Woźniak Galeria AMW

D'aria Galicka

Patronat medialny: STV

WSTĘP WOLNY
.........................................

Mariusz Bober i inni autorzy: "Nakładem wydawnictwa KryWaj i wysiłkom niezmordowanej Krystyny Wajdy Horodko ukazała się kolejna Antologia ze zbiorem twórczości uczestników Serwisu Literackiego Knowacz.

Na jego czele przez 8 lat niezmordowanie trwał Piotr Chruśliński dla najbliższych po prostu Peter, albo Nasz Peter!

Nie ulega wątpliwości, że ta publikacja to szczery ukłon w kierunku Petera, który przez tyle lat dzielnie redaktorował Knowaczowi. Dzięki temu projektowi zawiązało się wiele przyjaźni i wiele innych przedsięwzięć. I oby pamięć zawsze trwała bo świat wirtualny tak ulotny.

Wydawnictwo tym bardziej cenne, że ukazuje się w wersji tradycyjnej!

Publikacja ta, to prawdziwe przytulisko dla wszystkich tych, którzy szukają piękna w tworzeniu, ludzkiego ciepła i przede wszystkim serca dzięki któremu wszystko to co znajduje się w tej Antologii promienieje!


Wcześniejsza antologia to „Skrajnie emocjonalni” (KryWaj 2013) – antologia poezji uczestników Serwisu Literackiego Knowacz. Na kartach wiersze 24 autorów, ich zdjęcia i noty. Pośród autorów: Zbigniew Barteczk, Barbara Maria Barteczka, Izabela Monika Bill, Mariusz Bober, Bolesław Wojciech Brzuchacz, Sylwester Cybort, Michał Witold Gajda, Krzysztof Graboń, Marta Gracz, Jerzy Granowski, Tomasz Jakubiak, Ewa Korczyńska, Odys Korczyński, Elżbieta Kurowska, Aleksander Pietraszunas, Ewa Prusińska, Zygmunt Jan Prusiński, Władysław Ryś, Jurata Bogna Serafińska, Jan Siwmir, Hubert Suder, Józef Tomoń, Henryka Wołoszyk, Bolesław Zaja, gościnnie – Ewelina Krzysztoń. We wstępie słowo do Czytelnika, które napisał jeden z autorów – Bolesław Zaja, oraz tekst redaktora Serwisu – Piotra Chruślińskiego ze Świdnika.

Na kartach antologii "Papilarne linie pióra" tacy Autorzy jak:

Barbara Maria Barteczka, Zbigniew Barteczka, Izabela Monika Bill, Mariusz Bober, Bolesław Brzuchacz, Sylwester Cybort, Michał Witold Gajda, Krzysztof Graboń, Jerzy Granowski, Tomasz Jakubiak, Krystian Kajewski, Ewa Korczyńska, Odys Korczyński, Elżbieta Kurowska, Aleksander Pietraszunas, Ewa Prusińska-Kolasińska, Zygmunt Jan Prusiński, Jurata Bogna Serafińska, Jan Siwmir, Hubert Suder, Józef Tomoń, Krystyna Wajda Horodko, Henryka Wołoszczyk, Bolesław Zaja.

Projekt okładki Tomasz Jakubiak.

274 strony, 29 Autorów - uczestników byłego Serwisu Literackiego Knowacz.

Cena 25 zł.

Książka dostępna w sklepie Wydawnictwa KryWaj

Patronaty medialne wydania:

Konfraternia Kozirynek, Nestor, Koszalin.Pro, Koszalińska Scena Literacka.



Prowadzenie spotkania:

Mariusz Bober - jeden z autorów Antologii, publikował w Serwisie Literackim Knowacz, jeden z redaktorów Kwartalnika Kulturalnego "Kozirynek"."


www.krywaj.pl

www.wok.lublin.pl

www.jezuicka.pl


 

Od 18 Listopada 2012 roku Ewa Prusińska - Kolasińska jest w trzeciej antologii a w czwartej książce będzie pod koniec 2014 roku. - Jak na debiutantkę, która napisała do tej pory 20 utworów poetyckich to niezły start ! _______18 Lipca 2014 r.

 

Dziękuję za to zdjęcie. Chciałbym zawsze Zachód Słońca oglądać z Tobą ! Znasz mnie... i wiesz jaki jestem wrażliwy.

Dotknij mnie !


Ustka. 20 Lipca 2014 r.


Foto: Ewa Prusińska - Kolasińska

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura