Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
958
BLOG

Kochanka księżyca - Część II

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Kultura Obserwuj notkę 35

Zygmunt Jan Prusiński i Ewa Prusińska

 

Kochanka księżyca część druga

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

OGRODNICZKA

 

Znam ten miłosny ogród

topię w nim pragnienia

nie zamieniłbym tego świata

on jest mi tak bliski – rozczesuję gęste myśli

pielęgnuję w nich piękno – dopieszczam.

 

Jestem w podróży

perony z twoją twarzą na każdej stacji -

tak mi się zdaje przez szybę w pociągu.

 

Oczekujesz mnie w progu

przed lustrem ćwiczysz swe ciało

i uśmiech ćwiczysz które wybiorę...

 

Kocham twe wszystkie uśmiechy

oglądasz figurę którą posiadasz -

smukła z czułymi akcentami.

 

Ogrodowe ptaki mają do ciebie bliżej

na parapecie siadają – karm moje ptaki.

 

Uważaj tylko na tę srokę -

kradnie wszystko co świeci...

 

Zabrała mi ze stołu na tarasie

wieczne pióro – teraz za mnie

 

pisze wiersze...

 

11.5.2014 - Ustka

Niedziela 16:32

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

W GRANICACH SŁONECZNEJ PLAŻY

Motto: „Cieszę się, że nad morzem pogoda.

Przecież muszę się w końcu opalić”.

- Ewa Prusińska Kolasińska -

 

Oklejam się twoją miłością

to taka żywa reklama w wierszu.

 

Dni mijają a my coraz bliżej siebie

zbliża się dzień twego przyjazdu.

 

Zafarbuję z tej okazji włosy

może na zielono a może na czerwono ?

 

Mam czerwone ubranie i pantofle

i koszul czerwonych mam kilka.

 

Taki czerwony jak symbol miłości

załóż sukienkę czerwoną i czółenka.

 

Niech nas malują ukryci malarze

powracających z zachodniej plaży.

 

Wiesz ile napiszesz wierszy -

wierzę w ciebie jak w słoneczne niebo !

 

12.5.2014 - Ustka

Poniedziałek 15:06

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

MAJOWA OGRODNICZKA

 

Jej dłonie umieją poruszyć

czuję zupełnie coś innego kiedy jej ręce

od ziemi do nieba mnie dotykają.

 

Wyraziste żyły płynące

jakże chcą żyć te pracowite ręce

i ile uroku czynią dodatkowo w ogrodzie.

 

Wysnuwam słowa najpierw

zawieszam karteczki miłosne

na łodyżkach pojedynczych kwiatów.

 

A w środku te same słowa:

(Kocham Cię Majowa Ogrodniczko !)

 

I jest w nich zaokrąglona cisza

potulny szept od ziemi do nieba.

 

I jeszcze coś co nierozerwalnie przypływa -

chęć życia ze mną wkraczając w głębię

rozkwitającej orchidei – solistka maestra

 

ach ten przypływ ogrodów

twoje ręce tulą mnie !

 

13.5.2014 - Ustka

Wtorek 5:16

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

18 WIERSZY

Motto: „No przejdę z wielką pompą do historii,

to tylko wybrańcy gwiazd tak mogą -

w końcu kochanka Księżyca”!

- Ewa Prusińska Kolasińska -

 

Na pagórkach spokojnie

kilka słów wypadło z wierszy

poetka je szuka

ze spokojnych chwil

obraca się by poszumieć z wiatrem.

 

Obrót jej ciała ma coś z magii

wyrywa się zachęta z serca

(już bym całował jej pępek świata)

i inne czułe miejsca -

nosi dla mnie to dziecko.

 

Często dzwoni bo się martwi

- taka powinna być Miłość Tysiąclecia -

wraca do swoich wierszy

poszukuje w nich odcień malarstwa

kiedy rozbiegany nad morzem

jak pijany fotograf

zadbałem o każdy kolor w niej.

 

Łączy pajęczyną moją twarz

by została dłużej

jakby pragnęła codziennie

całować moje usta.

 

Poetka o 18 wierszach

wie gdzie wsunąć ręce

by jarzyła się żaróweczka

radosna jak światełko

w niekończącej się alei drzew po północy -

 

wejdę w ciebie

wejdę późną nocą...

 

14.5.2014 - Ustka

Środa 7:50

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

DALEKO DO ZMIERZCHU

 

Słyszę jak otwierasz okno w sypialni

zapachem nocy częstujesz mnie wierszem

lustro w regale podgląda ciebie

kiedy ubierasz dzienne ubranie.

 

Twoja zatoka wypływa dalej

asymetria łączy się z kątami wymyślonych puent

ukryci lokatorzy nucą standard jazzowy -

(byli tacy co ukradli księżyc).

 

Tłumisz zbiegowisko natrętnych much

mówisz do mnie w kuchni:

Zrobię ci Zyguś przepyszną sałatę”...

a ja wolę twe łydki dotykać i brzuch -

wiem że drżysz na samą myśl.

 

Przy mnie jesteś bezpieczna

jak zielona orchidea w wazonie.

 

Wiesz że twoje modlitwy

mają coś z bluesa – połóż się na trawie

przykryję cię moim ciałem.

 

Do zmierzchu daleko

poszukam w tobie mój ulubiony krajobraz.

 

14.5.2014 - Ustka

Środa 14:13

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

ZBLIŻANIE DWU HORYZONTÓW

 

Nie ma jednego horyzontu

zawsze są cztery

tak jak cztery strony świata.

Ja na Północy ty na Południu

kiedy się do mnie zbliżysz

i dotkniemy się uściskiem

przed nami będzie ile horyzontów ?

 

Nazwiemy nasz horyzont poetycko -

jeszcze nie wiem jak...

Pozawieszasz sukienki które kupiłem

horyzont wybrany będzie kolorowy -

codziennie przez miesiąc

w innej sukience ukażesz się światu.

 

A mnie przypadnie noszenie ciała kochanego -

jakaż to przyjemność – wiatr mi pomoże...

 

14.5.2014 - Ustka

Środa 17:21

 

 Zygmunt Jan Prusiński

 

ANIOŁ BUDZI MNIE...

 

To nie jest wymyślona metafizyka

dzieje się to codziennie -

budzi mnie anioł

ma na imię pierwszej kobiety w raju.

 

Ewę poznałem w Ustce

stała w ściszonym miejscu

miała oczy zmęczone po podróży.

Zagubiliśmy się w kontakcie przez telefon

gdzie indziej poszła

a ja gdzie indziej ją szukałem.

 

To pierwsze spojrzenie czterech oczu

a między nami pusta przestrzeń – muzyczna cisza.

 

Nasze oczy wpierw rozmawiały

i od tej pory jesteśmy zakochani do dzisiaj.

 

- A jutro ?

Jutro też będziemy zakochani

i pojutrze

i za tydzień

i za miesiąc

i za rok...

 

I za dziesięć lat

i za sto lat -

bo tak powinna wyglądać Miłość Tysiąclecia !

 

Anioł mnie zawsze budzi o tej samej godzinie.

 

16.5.2014 - Ustka

Piątek 13:39

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

SAMOTNY MĘŻCZYZNA

 

Słucham Seala i jego piosenki

Loves Divine”,

i zapłakałem przy brzegu morza

tak cicho żeby nikt nie usłyszał...

 

To jakby pożegnalna piosenka

wsłuchuję się w ślad miniony,

tyle razy przechodziłem tędy

z ociężałymi skrzydłami myśli.

 

Nie warto człowieku iść dalej

nie wmawiaj sobie,

że niebo jest czyste a kobieta

to twój dar z boskich rąk.

 

Nie oszukuj siebie – weź nuty

i gitarę weź by iść z tym co masz.

 

A wiersze i tak się piszą same -

nawet o tym nie wiesz – poeto !

 

17.5.2014 - Ustka

Sobota 9:00

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

ROZPALĘ OGNISKO POEZJI

 

Tak wyszło że będę palaczem

takim atrybutem losu

by ognisko unosiło się wysoko,

żeby każdy wiersz spalić

i ten ledwie co napisany.

 

Ognisko z wierszy ma drażniący kolor,

usłyszeć można głosy tych

co o nich pisałem lub pisać będę.

 

Jeśli o lesie pisałem – las się spali,

jeśli o ptakach pisałem – ptaki się spalą,

jeśli o kobietach pisałem – kobiety się spalą.

 

Uratuję jedynie wiersze

o deszczowej panience,

o córce wiatru,

o królowej wydm,

o kochance księżyca.

 

To zupełnie inne rozdziały -

kaleczący mój krajobraz

nie jest wesoły,

dramat sam się nie rodzi...

 

Człowiek jest zdolny do złych rzeczy,

opanowuje to zło prędzej aniżeli

piorun język pokaże.

 

A kobieta no cóż

rano cnotliwa,

w dzień mniej cnotliwa,

a wieczorem w ogóle niecnotliwa.

 

- Jak ona to robi to sam nie wiem.

 

17.5.2014 - Ustka

Sobota 13:39

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

NIE BĘDZIE TRZECIEJ ROCZNICY

 

Poplamione kartki

w książkach na wydmach

gdzie kiedyś byłem z nią szczęśliwy.

 

Uważałem że coś w nagrodę

od samego Boga mam -

ale to był tylko rozdział w podróży.

 

Nawarstwia się żal

ziemska glina rzeźbi figurki

na tych wydmach zostaną na zawsze.

 

Wyschnie miłość

wiatr pogna dalej niż sądzi

tylko poplamione książki zostaną.

 

Wierny poeta zamilczy

zsunie się ścianą nieba

i spadnie w wir niedokończonego wiersza.

 

18.5.2014 - Ustka

Niedziela 9:27

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

NIE CHCĘ TAKIEGO BOGA CO ZABRANIA MIŁOŚCI !

 

W kole zakłamanych uczuć

kochamy to co jest ukryte

jakby nigdy tego nie było.

 

Na samym dole w kielichu kotliny

błyszczą jej oczy w podskórnej tajemnicy

nuci moją melodię „Wewnętrzne wzruszenie”.

 

Rozdzielam pasmo na mokrej ścieżce

gdzie z obu stron krzaki porosłe gęsto

znaczą tyle co pieśń wiatru.

 

W drobnych szczegółach opisuję co pamiętam

jakby przy mnie była zawsze

przytulona do mojego ramienia.

 

Liczę różowe sztachety – ktoś namalował płot

w zieleni róż pasuje – stare drzewa

wygodnie się usadowiły na pagórku.

 

To starzyzna ma zebranie

a młodzież drzewna manipuluje zaloty -

w sadzie też jest miłość powszednia.

 

Dlaczego o to tak trudno jest w ludzkim świecie ?

 

- Jeśli to Bóg zabrania to nie chcę Boga mieć w domu.

 

19.5.2014 - Ustka

Poniedziałek 19:56

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

BEZ KOBZY, BEZ ŻADNEGO UDZIAŁU

Motto: Być pasterzem kóz

grać im przeboje na kobzie...

 

Rozliczam ostatnie dwa lata

minione

liczydła w ręku – za i przeciw

i nic nie ma (za) – pustoszeje

jeszcze niedawno słyszalne echo.

 

Odpoczywam w fotelu

wyciągam nogi

by nie deptać dywaniku

buty zabrudziłem

miejskim gównem

tych psi odchodów jest sporo

na Kaszubskiej.

 

Odczytuję same klęski

kiedy powróciłem z Emigracji

a przecież nikomu krzywdy

nie czyniłem -

nie warto być porządnym !

 

Ten kraj w rozkładzie

wysuszony do samej kości

egoizmu

nic nie ma z Miłości i Romantyzmu

uboga asymetria w macicy...

 

Zastanawia mnie jedno

że przyjść na świat w tym kraju

 

(jest niewolniczą pokutą)!

 

19-20.5.2014 - Ustka

Wtorek 9:09

 

 

Zygmunt Jan Prusiński

 

DZIEŃ PRZED ROCZNICĄ

 

Obezwładniony

wspomnienia z ubiegłego roku

znalazły miejsce -

podróżuję z tym co zostało

 

(magiczny odpływ tratwy bez nas).

 

Łagodna inspiracja

w potulnym iluzjonie

w iskrzeniu

że byłaś taka płocha na wietrze

mieniłaś się niczym kameleon

 

(dostrajałem cię dotykami).

 

Jutro święto

nikt się nie dowie

nawet jak tam będę

zlinczowany miłością

 

(może zaśpiewam drzewom o przemijaniu).

 

A jeśli się spóźnisz

to będę i tak czekał -

ubierz sukienkę

zatańczymy na wydmach

Poetyckie tango”

a potem możesz mnie opuścić

 

(motylem odlecieć)...

 

19.5.2014 - Ustka

Poniedziałek 13:19

 

 

 

Koszalin

Następna antologia gdzie wraz z Ewą mamy tam swoje wiersze...

 

 

Poniżej dokładny wykaz Autorów, którzy znajdą się na kartach najnowszej antologii i od których mam kompletne materiały.

Autorzy antologii "Papilarne linie pióra":

 

Adrian Atamanczuk,

Barbara Maria Barteczka,
Zbigniew Barteczka,
Izabela Monika Bill,
Mariusz Bober,
Bolesław Brzuchacz,
Sylwester Cybort,
Michał Witold Gajda,
Krzysztof Graboń,
Jerzy Granowski,
Tomasz Jakubiak,
Krystian Kajewski,
Ewa Korczyńska,
Odys Korczyński,
Elżbieta Kurowska,
Lidia Nowosad,

Aeksander Pietraszunas,
Ewa Prusińska -Kolasińska,
Zygmunt Jan Prusiński,
Jurata Bogna Serafińska,
Jan Siwmir, Hubert Suder,
Józef Tomoń,
Krystyna Wajda,
Henryka Wołoszczyk,
Bolesław Zaja,

Marek Zabielski.

 

 

 


NOWOŚCI KryWaj - w trakcie opracowania czwarta już antologia poezji uczestników byłego Serwisu Literackiego KNOWACZ, którego redaktorem przez całe osiem lat był Piotr Chruśliński ze Świdnika. Niski ukłon za to co robił 
 Niebawem więcej szczegółów dotyczących antologii. Pozycja ta będzie dostępna już w czerwcu.


Krystyna Wajda Horodko

29 maja o 23:43

Mam jeszcze jedną informację... Prawdopodobnie 1-go sierpnia w Koszalinie między innymi z mojej inicjatywy odbędzie się Pierwsza Koszalińska Noc Poezji połączona z Ogólnopolską Szufladą Literacką /cel-integracja środowiska i dorobku twórczego/. O szczegółach przy okazji... Będę chciała zaprosić Wszystkich chętnych do wzięcia udziału w tej imprezie...


_______________________


W tym wydawnictwie Ewa Prusińska - Kolasińska wyda swoją pierwszą książkę pt.


 TANIEC ŁABĘDZIA W LUSTRZE



 

 

 

Ewunia przy zachodzie słońca nad morzem w Ustce ! 
 
 
 
 
 
 
 

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura